BrandSentry app biedt structuur op de hectische winkelvloer

You are currently viewing BrandSentry app biedt structuur op de hectische winkelvloer
Plus Postma bedrijfsleider Marlous van Kooij en team

“De BrandSentry app brengt rust en structuur. Dankzij de digitale activiteitenlijsten weet iedereen precies wat er op welk moment van hem/haar verwacht wordt en tegelijkertijd kan de bedrijfsleiding snel en eenvoudig de voortgang monitoren.”

Marlous van Kooij, Bedrijfsleider Plus Postma

Plus Postma, al 17 jaar gevestigd in Lelystad, is een lokaal betrokken onderneming waar zo’n honderd mensen werken; van 15-jarige vakkenvullers tot managers. MVO staat bij Plus hoog in het vaandel. Zo sponsort Plus Postma de lokale voetbal- en hockeyvereniging, doen ze vele loyaliteitsacties en zijn ze milieubewust.

Niet voor niets zijn de Plus Supermarkten in 2019 voor de vijfde keer op rij uitgeroepen tot de meest verantwoorde supermarkt van Nederland.

De keuze voor het BrandSentry platform past helemaal in het Plus MVO beleid. Marlous van Kooij,  bedrijfsleider Plus Postma: “We willen geen papieren takenlijsten meer in de winkel, dat past niet in ons milieubeleid. Het gebruik van de BrandSenty app waarmee we alle activiteiten digitaal kunnen monitoren voorkomt printwerk en papierverspilling. Dagelijks gebruiken we toch al snel zo’n 10 checklijsten en dat 7 dagen per week het jaar rond.”

Mobiele telefoon en winkel PDA geaccepteerd 

Vroeger was het ‘not done’ om winkelpersoneel met een mobiele telefoon of PDA door de winkel te laten lopen, tegenwoordig kijken consumenten er niet vreemd meer van op, aldus Marlous. “Het gebruik van een mobiele app past in het tijdsbeeld en in onze MVO strategie. Daarbij zorgen we ervoor dat het niet ten koste gaat van de aandacht voor de klant.”

Papierverspilling was niet de enige reden om het taakmanagement te optimaliseren. Marlous: “Geen dag is hetzelfde bij ons op de winkelvloer, er gebeurt van alles en het is vaak behoorlijk hectisch. De BrandSentry app brengt rust en structuur. Dankzij de digitale activiteitenlijsten weet iedereen precies wat er op welk moment van hem/haar verwacht wordt en tegelijkertijd kan de bedrijfsleiding snel en eenvoudig de voortgang monitoren.”

Toch is alles digitaal niet zaligmakend. Het blijft mensenwerk en er gaat wel eens wat mis.

“Dan is het belangrijk dat je op je leverancier kunt bouwen. Dat is bij BrandSentry zeker het geval, aldus Marlous. “Eén belletje is voldoende, onze vragen over en uitdagingen met het platform worden altijd snel en goed opgelost.”

Ontdek het zelf

Om écht te weten hoe het werkt kun je het maar het beste gewoon proberen.