Nu het Corona virus zich in ons land verspreid en er strenge maatregelen gelden rondom het publieke leven, bedrijven hun werknemers vooral thuis laten werken, universiteiten, scholen en verenigingen hun deuren sluiten slaat de angst toe. Angst die tot ongewenst gedrag leidt, zoals hamsteren. De supermarkten stromen vol en de vakken stromen leeg. Winkelpersoneel kan de hectiek bijna niet aan.
Het is geen feest. Het viel ons op dat de taart nog in overvloed aanwezig was. Ook de bloemen lijken niet in trek.
Daarentegen zijn blik- en diepvriesgroenten, houdbare zuivel, brood, diepvriesvlees, -vis, -kip en toiletpapier niet aan te slepen. Lege schappen en vrieskisten alom.
“Bijzondere situatie vraagt om extra maatregelen”
Om snel te kunnen schakelen is het voor het management belangrijk te weten wat er in de winkels gebeurt, zonder iedere winkel persoonlijk te hoeven bezoeken. Winkelmanagers aan de andere kant, hebben in deze hectiek geen gelegenheid om uitgebreid verslag te doen. En dat terwijl er in dit soort situaties extra maatregelen genomen moeten worden en extra activiteiten uitgevoerd dienen te worden bijvoorbeeld op het gebied van hygiëne. Het is essentieel om te weten dat alle protocollen correct en tijdig worden nageleefd in alle winkels.
Acties inzetten
Flexibiliteit en snel inspelen op de actualiteit kan een groot verschil maken. Bepaalde producten die snel de winkels uit moeten zoals het gebak of de bloemen bijvoorbeeld? Of is er juist een grote partij van een heel gewild product binnengekomen? Via acties kun je hiermee jouw klanten enorm blij maken. Maar hoe krijg je dat binnen korte tijd geregeld? Hoe weet je of iedere winkel de juiste prijs hanteert en dat de producten op de juiste, prominente plek in de winkels staat?
Formule management onder controle, ook in tijden van crisis
Het BrandSentry platform biedt alles om het formule management en de belangrijke activiteiten en regels beheersbaar te maken.
Via een veilige, gebruiksvriendelijke app waarmee medewerkers in de supermarkt snel en makkelijk:
• Zien wat de dagelijkse (extra) taken zijn
• Aangeven dat de taak gedaan is
• Gegevens en foto’s invoeren bij de taken
• Het dashboard in de app geeft de manager en de medewerkers inzicht in de stand van zaken en maakt issues en veranderingen in de dagelijkse planning snel inzichtelijk.
Door middel van digitale activiteitenlijsten met pushnotificatie krijgt iedere winkelmanager op de juiste tijd de juiste protocollen in de BrandSentry app op zijn/haar winkel PDA .
Hij/zij meldt wanneer het protocol is uitgevoerd.