Planning en communicatie cruciaal voor een optimale winkelbeleving
“De BrandSentry App is zeer makkelijk in gebruik en geeft ons per afdeling het overzicht wat we nodig hebben.
Frank Bruggeman, DKW manager Jumbo Hans Kok.”
De Jumbo van Hans Kok in winkelcentrum Colmschate in Deventer is een grote en ruim opgezette winkel van maar liefst 1700m2 met daarin een versplein, een foodcorner waar klanten kunnen genieten van verse eigengemaakte pizza’s, maar ook van warme en koude snacks, belegde broodjes, gekoelde frisdranken en koffie.
Verder beschikt de winkel over een weekendbloemist, waar klanten op vrijdag en zaterdag terecht kunnen voor een samengesteld boeket bloemen, op maat gemaakt door een speciaal opgeleide medewerker. Op de broodafdeling worden broden van La Place gemaakt door de medewerkers op de afdeling.
De winkel is sinds 2008 in handen van Hans Kok. Het was eerst een C1000 en is in 2015 langzamerhand getransformeerd van een zogenoemde ‘Jumbo-kwastvariant’ naar een in 2017 volledig verbouwde en uitgebreide Jumbo.
Jumbo Hans Kok gaat voor een optimale winkelbeleving
Een optimale winkelbeleving, een plek waar klanten graag terugkomen. Dat is waar Hans Kok met zijn om en nabij 200 medewerkers elke dag voor gaat. Met zoveel medewerkers, waaronder veel parttimers en scholieren, is het heel belangrijk om activiteiten goed te managen. “Planning en communicatie is cruciaal,” zegt Bruggeman.
“We gebruikten eerst papieren takenlijsten. Je kunt je echter wel voorstellen hoeveel taken er in een supermarkt van onze omvang per dag moeten worden uitgevoerd. Het houden van overzicht werd een te grote uitdaging.”
Vandaar dat er gekozen is voor gebruik van de BrandSentry App. Elke afdeling heeft zijn eigen sectie met daarin alle activiteiten. Bruggeman: “Voor mij als afdelingsmanager is het heel eenvoudig om alle taken in te voeren, terugkerende taken naar behoefte aan te passen, te communiceren naar de medewerkers en te monitoren of taken goed zijn uitgevoerd.
Zo houd je altijd overzicht, wat gebeurt er, wat is er gedaan, welke zaken zijn vergeten of nog niet afgerond. Het geeft rust.”
De afdelingsmanagers houden via de winkel PDA zo te allen tijde overzicht over het reilen en zeilen op hun afdeling. Directeur Hans Kok kijkt over alle afdelingen mee en heeft zo snel overzicht over hoe de vlag erbij staat in zijn winkel.
Meer mogelijkheden voor de toekomst
Voor de toekomst ziet Bruggeman nog meer mogelijkheden met het BrandSentry platform.
“Nu gebruiken we nog WhatsApp groepen om bepaalde zaken te communiceren met de medewerkers, dat zouden we op termijn ook via de BrandSentry App kunnen doen. Ook kunnen we nog meer gebruik maken van de mogelijkheid om foto’s toe te voegen. Dat doen we nu alleen nog ter controle voor de koelcel, zodat we kunnen zien dat deze er aan het eind van elke dag netjes en opgeruimd bij staat.”