Wij mensen zijn gewoontedieren. We doen dingen jarenlang op dezelfde manier, omdat we dat zo gewend zijn. Als we het druk hebben, vallen we meestal terug in bekende gewoonten, ondanks dat er talloze manieren zijn om slimmer te werken en dus tijd te besparen. Echter, in ons hoofd is de moeite die het kost om een nieuwe manier van werken te implementeren groter dan de tijdswinst die het oplevert.
Maar is dat wel zo?
Neem nu het organiseren van taken en activiteiten in de winkel. De papieren lijsten, werken met spreadsheets, het doorgeven van informatie en instructies via mail of via een WhatsApp-bericht is in veel winkels de standaard werkwijze.
Informatie bevindt zich vaak op plekken waar je meestal niet bent of slecht toegang toe hebt, zoals het kantoor, de kantine, tussen je privé WhatsApp-berichten op je telefoon.
Het gevolg hiervan is dat belangrijke informatie niet, niet volledig of niet op tijd bij de juiste mensen of afdelingen terechtkomt. Met als gevolg dat belangrijke zaken worden vergeten, niet goed of niet op tijd worden uitgevoerd.
Afdelingsmanagers verliezen veel tijd met het dichtlopen van gaten en het oplossen van problemen. Het is een vicieuze cirkel; je maakt geen tijd vrij om handiger te werken en dus kost werken meer tijd, tijd die je niet kunt besteden aan het optimaliseren van de werkstromen.
Stap uit de vicieuze cirkel.
Direct tijd besparen met digitaal taakmanagement
Het inzetten van een digitaal taakmanagementsysteem, zoals BrandSentry In-Store zorgt ervoor dat de juiste personen, op het juiste moment over de juiste informatie en instructies beschikken terwijl ze daar zijn waar het werk ook is, in de winkel. Zowel terugkerende activiteiten als ad-hoc taken kunnen via een handige app, op de telefoon of op de winkel PDA worden gedeeld, bekeken en afgemeld. Het toevoegen van vragenlijsten, instructies met foto’s zorgt voor een juiste uitvoering en het efficiënt managen van de activiteiten.
Dankzij talloze standaard templates die hun nut ruimschoots hebben bewezen in de praktijk en de makkelijk te volgen opstart hulp in zowel de app als het online platform kun je snel aan de slag en zal je direct tijd gaan besparen. Dat niet alleen, je krijgt daarnaast direct meer inzicht in de huidige winkelprocessen. We zien dat veel van onze klanten veel efficiënter gaan werken, kennis en kunde beter wordt benut en daar niet alleen tijd mee besparen maar tegelijkertijd hun bedrijfsresultaat verhogen.
Maak een vliegende start
Wij helpen je graag op weg, zo nemen we je indien gewenst de implementatie uit handen en zorgen voor op maat gemaakte templates, ingerichte teams/afdelingen en heldere instructies voor medewerkers.
Iets voor jou?