Medewerkers omarmen gebruiksvriendelijke app

You are currently viewing Medewerkers omarmen gebruiksvriendelijke app
Jeroen Vuijst, directeur Plus Haarlem

“Voordat we de BrandSentry app in gebruik namen heb ik het door de grootste digibeet in onze winkel laten testen. Toen zij er goed mee uit de voeten kon, wist ik dat iedereen ermee kon werken.”

Plus Haarlem staat middenin de maatschappij en is een centrale plek in de buurt. Een plek waar de consument zich thuis en prettig voelt bij het doen van de dagelijkse boodschappen.
Met het actief uitdragen van de merkwaarden Aandacht, Kwaliteit, Lokaal en Verantwoord onderscheidt Plus Haarlem zich in supermarktland. Zo zijn ze bij Plus overtuigd van de smaak en kracht van Nederlandse producten en worden deze zoveel mogelijk uit de omgeving gehaald.

Optimaliseren taakmanagement in een hectische omgeving

Plus Haarlem directeur Jeroen Vuijst runt als franchisenemer de winkel aan de Rijksstraatweg in Haarlem al 12 jaar met een team van 140 medewerkers.
Vuijst: “Onze supermarkt is een dynamische omgeving. Met openingstijden, 6 dagen per week van 07.30 tot 22.00 uur en op zondag van 10.00 tot 20.00 uur komt er heel wat bij kijken om de winkeloperatie soepel te laten verlopen. Het moet een geoliede machine zijn waar zowel klanten als medewerkers zich thuis voelen.”
Daarom ging Vuijst op zoek naar een manier om de werkprocessen te optimaliseren. Toen hij kennismaakte met BrandSentry was hij in eerste instantie nog wat huiverig. Hij zag de waarde van het digitaal managen van activiteiten wel, maar zouden zijn medewerkers er wel mee kunnen werken?

“In de evaluatiefase van de BrandSenty app heb ik de grootste digibeet in onze winkel ermee laten werken. Toen zij er goed mee uit de voeten kon, wist ik dat iedereen ermee kon werken en het zou omarmen”, aldus Vuijst.

Behoefte aan structuur

“Je kunt je voorstellen dat er iedere dag heel veel taken en activiteiten zijn die door verschillende teams op verschillende afdelingen moeten worden uitgevoerd. Zowel onze afdelingsmanagers als ikzelf hebben overzicht nodig en moeten makkelijk kunnen controleren of activiteiten wel of niet (goed) zijn uitgevoerd.“, zegt Vuijst. “Dankzij de BrandSentry app hebben we een structuur die ons in staat stelt alles optimaal te communiceren, monitoren en te controleren.”

Medewerkers omarmen de BrandSentry app

Bij Plus Haarlem hangt in de winkel op iedere afdeling een tablet waarop de medewerkers alle taken en activiteiten met instructies voor hun specifieke afdeling kunnen inzien en aftekenen, al dan niet met toevoeging van een foto. Alle afdelingsmanagers hebben de app op hun mobiele telefoon en kunnen dus ook op afstand zien of alles op hun afdeling goed loopt.

“We zien dat ook steeds meer medewerkers de BrandSentry app op hun eigen telefoon installeren,” zegt Vuijst. “Een teken dat ze het gebruik van de app volledig hebben omarmd.”

Voor de toekomst ziet Jeroen Vuijst nog mogelijkheden op het gebied van rapportage en hopelijk ook de koppeling met het Plus hoofdkantoor: “Het zou geweldig zijn als de hele Plus organisatie met dit platform zou werken.”

Ontdek het zelf

Om écht te weten hoe het werkt kun je het maar het beste gewoon proberen.